Najczęściej zadawane pytania

Czy dekoder można podłączyć do telewizora kineskopowego?

Tak, dekoder jest kompatybilny z telewizorami kineskopowymi. Jedynym wymogiem jest posiadanie w telewizorze sprawnego złącza EURO (SCART).

Posiadam telewizor HD Ready. Czy zdołam uruchomić telewizję cyfrową?

Tak, dekoder podłączony przez kabel HDMI automatycznie dopasuje sygnał cyfrowy do posiadanego odbiornika TV.

Czy dekoder posiada funkcję EPG?

Tak, funkcja EPG jest dostępna, jednak jej zawartość zależna jest od nadawcy danego kanału.

Dekoder pyta o PIN, którego nie pamiętam. Co zrobić?

Dekoder należy dostarczyć do Działu pomocy technicznej przy ul. B. Głowackiego 2 w Toruniu w celu przywrócenia początkowych ustawień urządzenia.

Telewizor posiada kilka złącz HDMI. Gdzie podłączyć dekoder?

Zalecane jest podłączanie dekodera do złącza HDMI 1 lub złącza dedykowanego przez producenta telewizora.

Czy mogę wyłączyć modem z prądu, gdy wyjeżdżam?

Tak, modem kablowy można bez najmniejszych przeszkód odłączać z zasilania na czas dłuższej nieobecności. Po ponownym podłączeniu urządzenia do zasilania modem kablowy może potrzebować nieco więcej czasu na ponowne zalogowanie do Sieci.

Jak zlecić przeniesienie numeru?

Niezależnie czy ma to być przeniesienie numeru stacjonarnego, czy komórkowego, wszelkie formalności z rozwiązaniem umowy u obecnego operatora - w Państwa imieniu - załatwiamy samodzielnie.

Należy przyjść do Biura Obsługi Abonenta i wypełnić wraz z nami stosowne oświadczenie.

Do jego sporządzenia potrzebne będą:

- imię, nazwisko,

- PESEL/seria i nr dowodu osobistego,

- jeśli rzecz dotyczy firmy: nazwa przedsiębiorstwa, NIP, REGON,

- adres, na który będzie przeniesiony numer - dot. telefonii stacjonarnej,

- numer lub numery aktualnych telefonów,

- wybrany sposób rozwiązania umowy z obecnym operatorem (patrz: tryb przeniesienia numeru w następnym pytaniu),

- informacje o obecnej ofercie: czy numer jest na kartę (prepaid) czy abonament (postpaid) - dot. telefonii komórkowej.

Jakie są tryby przeniesienia numeru?

Istnieją trzy tryby przeniesienia numeru:

1. z zachowaniem okresu wypowiedzenia przewidzianego z umową z dotychczasowym dostawcą;

2. bez zachowania terminu wypowiedzenia, w ciągu ... dni roboczych od dnia zawarcia umowy (w tym przypadku należy być świadomym zobowiązania do uiszczenia opłaty dotychczasowemu dostawcy w wysokości nieprzekraczającej opłaty abonamentowej za okres wypowiedzenia);

3. z końcem umowy terminowej.

Czy przeniesienie numeru jest zawsze możliwe?

W przypadku telefonii stacjonarnej przeniesienie numeru może być dokonane w lokalizacji, w której znajduje się infrastruktura TVK Toruń. Jeżeli na dany teren nie znajduje się w naszym zasięgu, możliwym jest zlecenie wybudowania przyłącza do naszej infrastruktury, jednak dzieje się to na koszt abonenta. Podłączenie takiego adresu musi zostać poprzedzone techniczną ekspertyzą. Może zdarzyć się, że ekspertyza nie będzie rozpatrzona pozytywnie (przyczyny topograficzne, finansowe, budowlane i inne).

W przypadku telefonii komórkowej nie ma ograniczeń teleadresowych i przeniesienie numeru (z zakresu numeracji ruchomych dostępnych w Polsce) może być przeprowadzone dowolnie na obszarze Rzeczpospolitej.

O czym należy pamiętać przenosząc numer od innego operatora?

Należy bezwzględnie zaktualizować dane osobowe u dotychczasowego dostawcy usług.

Czy przeniesienie numeru do Sieci TVK Toruń od innego operatora jest płatne?

Nie, samo przeniesienie numeru (stacjonarnego, komórkowego) jest bezpłatne.

Dodatkowo należy pamiętać, że to my w Państwa imieniu składamy wniosek do dotychczasowego dostawcy, tym samym wypowiadając Państwa obecną umowę na świadczenie usługi telefonii.